5 cara untuk top monetize blog anda




Jika anda mahukan cara menjana wang daripada blog anda, maka artikel ini adalah untuk anda. Dalam artikel ini, kita membincangkan beberapa kaedah di mana anda boleh mendapatkan wang daripada blog anda dengan cara yang mudah.



1. Advertising :

Salah satu bentuk yang paling biasa dan paling mudah. Blog anda boleh menjana pendapatan melalui pelbagai bentuk pengiklanan. Blog anda boleh menampilkan semua jenis iklan seperti pautan teks, iklan banner, atau iklan imej. Terdapat banyak program pengiklanan boleh didapati di Internet, sebagai contoh, Google AdSense, Pay per Post, Amazon Associates, dan eBay Gabungan.

2. Merchandising :

Ini merupakan satu lagi cara menjana wang dari blog anda. Anda boleh menggunakan blog anda untuk menjual pelbagai jenis barangan. Kebanyakannya penjualan barangan di blog berlaku melalui perkhidmatan seperti CafePress. Penyedia perkhidmatan menyesuaikan pelbagai produk dan barangan supaya anda boleh menjual mereka di blog anda.

3. Review :

Anda boleh menjana pendapatan blog anda dengan menulis ulasan di blog anda. Ulasan boleh dikaitkan dengan produk, perniagaan, acara, filem, malah sebuah buku baru. Agensi yang berkaitan dengan topik kajian anda akan membayar anda untuk menulis semula. Hanya memberi perhatian kepada peraturan akaun mata wang asing baru ini, mereka retak ke atas ulasan yang hanya dibuat untuk komisen. Tahu produk anda, anda sedang mengkaji benar-benar baik sebelum menggunakan kaedah ini.

4. E Book :

Penulisan EBook adalah cara surefire daripada pengewangan blog anda. Anda menulis EBook dan kemudian menjualnya di Internet melalui blog anda. Jika anda mahu, anda juga boleh menggunakan blog anda untuk melakukan pemasaran untuk beberapa EBook ini. Ini merupakan cara terbaik untuk mendapatkan wang dari blog. Ini akan menolong terutama bagi mereka blogger yang telah ditubuhkan pada diri mereka Wide Web Dunia sebagai pakar dalam satu bidang atau topik yang lain. Anda boleh meningkatkan pegangan dalam bidang ini dengan menyediakan pembaca tetap blog anda dengan petikan en eksklusif atau maklumat eksklusif mengenai EBook anda.

5. Sell advertising space :


Akhir sekali, satu lagi bentuk pendapatan tunai di blog anda adalah untuk menjual ruang iklan. Anda boleh mengenakan bayaran mingguan atau bulanan, teks pautan atau meletakkan banner pada laman web anda untuk laman-laman lain. Sebaik sahaja anda boleh membuktikan aliran trafik anda setengah jalan yang baik, ini adalah cara yang baik untuk mendapatkan wang daripada blog anda.


Sumber dari http://my.hicow.com/



0 comments:

Post a Comment